خبرهای داغ:
  سیاهکلی مرادی گفت: اداره کل آموزش و پرورش در راستای تبیین جوانی جمعیت برنامه های مختلفی در قالب همایش با حضور جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و والدین برگزار نموده است.
کد خبر: ۹۵۹۴۶۰۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

قزوین_ به گزارش بسیج، بحران پیری جمعیت و تلاش جهت جوانی جمعیت یکی از مهمترین مسائل کلان کشور است. آموزش و پرورش در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری با در اختیار داشتن جمعیت فرهنگیان، دانش آموزان و والدین دانش آموزان ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ سازی در راستای فرزندآوری و تشویق به ازدواج در اختیار دارد که اقدامات بسیار خوبی از زمان تصویب قانون جوانی جمعیت در این حوزه صورت گرفته است.

نقی سیاهکلی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در همین راستا در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: امور بانوان آموزش و پرورش استان به منظور تشویق عموم مردم به فرزندآوری و اصلاح سبک زندگی و آشنایی با سبک زندگی اسلامی ایرانی اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی اسلامی ایرانی (بصیرا) با مخاطب دانش آموزان، اولیاء و معلمان نموده است. 

وی گفت: تاکنون حدود ۳ هزار نفر در این کارگاه ها شرکت کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد به ۱۸ هزار نفر برسد. این کار گروه ها یک روزه و در سه فصل برگزار می شود و در طی سال یک مربی آموزش دیده، دانش آموزان را راهنمایی و به سوالات  آنان پاسخ می دهد. برگزاری این کارگاه ها بدین شکل از ابتکارات امور بانوان اداره کل آموزش و پرروش استان قزوین بوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه اظهار کرد: همچنین در جهت تبیین بحران جمعیت و قانون جوانی جمعیت بیش از ۱۰ همایش بزرگ با حضور مدیران مدارس، معلمین و مربیان بهداشت و پرورشی با دعوت از اساتید کشوری  برگزار گردیده است که حدود ۲ هزار نفر در این همایش ها آموزش دیده اند و حدود هزار و ۵۰۰ جلد کتاب با موضوعات جمعیتی در بین معلمین جهت ترویج فرزندآوری و پاسخ به شبهات توزیع شده و مسابقات کتاب خوانی با محتوای مربوط به کتاب های فوق الذکر برگزار شده است.

وی افزود: از دیگر ابتکارات ما تبیین بحران جمعیت در قالب همایش هزار نفری نومعلمان بوده است.

سیاهکلی مرادی عنوان کرد: در موضوع حفظ حیات جنین، آموزش و پرورش استان حدود ۱۰۰ کارگاه آموزشی در مناطق و نواحی با مخاطبین اولیا و معلمان در حدود ۲۲ هزار نفر تاکنون در این جلسات شرکت کرده اند. همچنین مراسم ضمن خدمت جمعیت شناسی در سطح همه همکاران فرهنگی با حضور ۳ هزار نفر برگزار شده است.

وی افزود: ایجاد رشته مدیریت خانواده در ۶ هنرستان از جمله هنرستان مهرگان روستای نرجه تاکستان، هنرستان الغدیر ناحیه ۲، هنرستان پوران دخت ناحیه یک، هنرستان حنانه شهرستان البرز، هنرستان متانت شهرستان آبیک و هنرستان حدیث منطقه ضیا آباد رشته مدیریت خانواده ایجاد شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: انتقال بیش از ۱۸۰ نفر از همکاران به واسطه ازدواج یا فرزندآوری به صورت استثنا و در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت پذیرفته است.

سیاهکلی در پایان گفت: در مجموع حدود ۵۰ هزار نفر با موضوع جوانی جمعیت، حفظ حیاط جنین  توانمند شده اند تا کنون و انتظار می رود با ادامه برنامه  در سال آینده تعداد به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار